بهینه بهبود ساختار سایت

بهبود ساختار سایت ارتقای رتبه با بهبود ساختار سایت همیار وردپرس

با این کار می‌تونی بفهمی که چه کلمات کلیدی به کار اونا اومده و چطور می‌تونی از این اطلاعات به نفع خودت استفاده کنی. ابزارهایی مثل Semrush یا Ahrefs بهت کمک می‌کنن تا کلمات کلیدی که باعث ترافیک سایت رقبای تو می‌شن رو پیدا کنی. برخی از عناصر ضروری یک معماری وب سایت مستحکم شامل طبقه بندی محتوای منطقی، منوی ناوبری با استفاده آسان و تعداد زیادی لینک داخلی است. یکی از مزایای غیرمستقیم سئوی تمیز کردن معماری وب سایت شما این است که می تواند به شما کمک کند تا موارد بالقوه آدم خواری کلمات کلیدی را ریشه یابی کنید. زمانی که سایت شما دارای معماری اطلاعات منطقی و ساختار پیوند داخلی باشد، موتورهای جستجو می توانند به طور موثر تمام محتوای شما را پیدا کنند و تصویر دقیقی از هدف سایت شما ایجاد کنند. محتوای تعامل‌برانگیز مانند نظرسنجی‌ها، آزمون‌ها و اینفوگرافیک‌ها می‌توانند بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنند.

علاوه بر این، هوشمندانه است که یک یا دو بار در سال بررسی سئو خود را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز در سایت شما مطابق انتظار کار می‌کند. سایت مپ به صورت لایو در سایت وجود دارد، برای انسان قابل خواندن است و می تواند سرنخ هایی را هم برای انسان ها و هم ربات های جستجوگر در مورد ساختار وب سایت و روابط موضوعی شما ارائه دهد. همان طور که به کاربران وب کمک می کند بدانند کجا هستند، خرده نان راه دیگری برای درک بهتر سلسله مراتب سایت شما به موتورهای جستجو است. ترفند در اینجا این است که دسته بندی و صفحات زیر مجموعه خود را به گونه ای تعریف کنید که هیچ صفحه محصول یا محتوایی را در نظر نگیرید. البته، ساختار منسجم سایت فقط کار را برای عنکبوت‌های موتورهای جستجو آسان‌تر نمی‌کند.

افزونه‌هایی مانند W3 Total Cache و WP Super Cache برای وب‌سایت‌های وردپرس به‌ویژه مفید هستند. این ابزارها با کش کردن درخواست‌های ورودی و خروجی در سطح سرور، زمان پاسخگویی را کاهش می‌دهند و سرعت بارگذاری صفحات را بهبود می‌بخشند. تنظیمات مناسب کشینگ و بررسی منظم عملکرد آن می‌تواند به بهینه‌سازی مستمر سرعت وب‌سایت کمک کند. قابلیت جستجوی داخلی سایت یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. یک جستجوی داخلی خوب باعث افزایش تعامل کاربر با سایت می‌شود و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. برای اینکه بدونی چقدر می‌تونی توی نتایج جستجو رتبه بگیری، باید پتانسیل رتبه‌بندی سایتت رو درک کنی.

اگر قصد دارید سایت شما رتبه بالایی در گوگل داشته باشد و روزانه هزاران نفر از وب سایت شما بازدید کنند، ما با تیم متخصص سئو خود، به شما کمک می‌ کنیم تا به این نتیجه دست پیدا کنید. با بهبود سئو، ترافیک وب‌ سایت شما افزایش می‌ یابد و شما با یک حضور قوی‌ تر در دنیای آنلاین، به سرعت به موفقیت بیشتری دست خواهید یافت. استفاده از تگ های هدینگ (H1, H2, H3, …) به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار و ارتباط بین بخش های مختلف محتوا را بهتر درک کنند. یک شبکه تحویل محتوا (CDN) می تواند سرعت بارگذاری سایت شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد، به خصوص برای کاربرانی که از مناطق جغرافیایی دور دست به سایت شما دسترسی پیدا می کنند. CDN فایل های استاتیک سایت شما را در سرورهای مختلف در سراسر جهان کپی می کند و به کاربران اجازه می دهد تا از نزدیک ترین سرور به آنها، محتوا را دریافت کنند. در نهایت، فراموش نکنید که محتوای با کیفیت نه تنها به بهبود رتبه سایت کمک می کند، بلکه می تواند منجر به افزایش اعتبار برند شما، جلب اعتماد مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل شود.

پیشنهاد می‌کنیم از ابزار Site Audit از Semrush استفاده کنی تا مشکلات نقشه سایتت رو پیدا کنی و رفعشون کنی. ما پیشنهاد می‌کنیم که روی همه این بخش‌ها کار کنی تا استراتژی سئویی که داری کامل و همه‌جانبه باشه. ولی خب ممکنه بسته به نیاز و منابعی که در اختیار داری، بخوای روی بعضی از بخش‌ها بیشتر تمرکز کنی. دلایل رایج برای مواجه‌شدن با خطای ۴۰۴ عبارت‌اند از انتقال سایت وردپرس به دامنه جدید، حذف یک صفحه یا جابه‌جایی آن. اکنون، باید بررسی کنید که نسخه‌های www و غیرwww یا نسخه‌های HTTP و HTTPS URL شما به همان وب‌سایت هدایت شوند. با استفاده از تجزیه و تحلیل و داده های جستجو، می توانید به راحتی دریابید که افراد در چه صفحاتی از سایت شما حضور دارند.

در این نوع ساختار، اطلاعات به صورت خطی و سازمان‌یافته ارائه می‌شوند و کاربران نمی‌توانند به طور مستقیم به بخش‌های دیگر سایت دسترسی پیدا کنند مگر اینکه مراحل قبلی را طی کنند. بهینه‌سازی وب‌سایت وردپرس برای موتورهای جستجو برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش مخاطبان مهم است. بااین‌حال، بسیاری از صاحبان مشاغل نمی‌دانند که آیا استراتژی سئو فنی آنها کار می‌کند یا خیر. این فرایندی است برای یافتن اینکه آیا وب‌سایت شما به‌درستی بهینه شده است تا رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب کند یا خیر. در زمینه بهبود معماری سایت هنگام لینک دهی و سازماندهی وب سایت خود، باید رضایت کاربر و راحتی او در تعامل با وب سایت را در اولویت قرار دهید. جهت بهبود تجربه کاربری در معماری وب سایت، باید سه سوال زیر را در نظر داشته باشید.

با به کارگیری افزونه‌های بهینه سازی مطمئناً می‌توانید فرآیند بهینه‌سازی را سریع‌تر و کارآمدتر اجرا کرده و بدین ترتیب، نتایج مثبتی در جستجوهای گوگل به‌دست آورید. ساختار محتوا بیشتر از هر زمانی به بهینه سازی برای موتورهای جستجو نیاز دارد. بهبود ساختار محتوا شامل استفاده از تگ‌های عنوان مناسب، پاراگراف‌های منظم و گوناگون، و استفاده از لیست‌ها و تصاویر مناسب است. این اقدامات به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که محتوای شما به درستی ساختاردهی شده است و مفهوم است. این موضوع به طور مستقیم با بهینه سازی سئو سایت شرکتی، سئو سایت پزشکی و سئو سایت املاک در ارتباط است.

به مقالاتی که در سایت شما وجود دارند و لینکی به آنها داده نشده مقالات تنها می‌گویند. به عبارتی دیگر مقالات یتیم، پست‌ها یا صفحه‌هایی هستند که پیوند داخلی ندارند. با عضویت در سرویس زی لایسنس، پنلی برای شما فراهم می‌شود که با آن می‌توانید به تمام محصولات خود لایسنس اختصاص دهید و از محصولات و خدمات خود محافظت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا جلوی انتشار و استفاده‌های غیرمجاز از محصولات خود را بگیرید و به درآمد بیشتری دست یابید. این کلمات رقابت کمتری دارن، ولی به‌دلیل مشخص‌تر بودن، معمولاً نرخ تبدیل بالاتری دارن و کاربران رو بهتر به مشتری تبدیل می‌کنن.

توصیه می‌کنیم به جای آندرلاین (_) در URL های خود از خط فاصله (-) استفاده کنید. LSI (Latent Semantic Indexing) Keywords کلمات و عباراتی هستند که از نظر معنایی با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط هستند. استفاده از این کلمات به موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه و موضوع محتوای شما را بهتر درک کنند. پس از پیوند داخلی، breadcrumb ها بهترین راه برای نشان دادن ساختار وب سایت شما هستند. آن ها معمولاً بالای عنوان صفحه قرار می گیرند و دارای فلش هایی هستند که مسیر صفحه فعلی را نشان می دهد. نوشته‌ها و مقالات شما باید پیرامون همین کرنر استون تولید شوند و خدمات و محصولات شما نیز به کمک آن به مشتریان ارائه خواهد شد.

ساده‌ترین راه برای تغییر مسیر پیوندهای مرده استفاده از مدیر تغییر مسیر قدرتمند AIOSEO است که خطاهای ۴۰۴ را در وب‌سایت شما ثبت می‌کند و به شما امکان می‌دهد ریدایرکت‌ها را به‌راحتی تنظیم کنید. ابزارهای سئوی زیادی در بازار وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند وب‌سایت وردپرس خود را بررسی کنید. Breadcrumbs لینک های داخلی هستند که دقیقاً بالای عنوان صفحه ظاهر می شوند و به کاربران اجازه می دهند مسیری را که به آن صفحه طی کرده اند ردیابی کنند. هر لینک در طول مسیر قابل کلیک است و کاربران را قادر می سازد در صورت نیاز فوراً به صفحه قبلی بازگردند. نوار پیمایش سطح بالای وب سایت شما باید حاوی پیوندهایی به تمام صفحات دسته اصلی شما باشد. الگوریتم رتبه بندی با هوش مصنوعی در سال 2015 معرفی شد و از هوش مصنوعی برای تحلیل و تفسیر جستجو های کاربران استفاده می‌ کند.

وب‌سایت شما باید ریسپانسیو باشد و در دستگاه‌های مختلف به‌خوبی نمایش داده شود. در این ساختار لینک‌های مرتبط زیادی بین موضوعات مختلف برقرار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد بین صفحات مختلف گردش کنند. از این طریق، لینک سازی می‌تواند بهبود محتوا و اعتبار وب‌سایت شما را تضمین کرده و تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی در نتایج گوگل داشته باشد. منو نویگیشن وب سایت شما باید حاوی لینک‌هایی به تمام صفحات دسته بندی اصلی شما باشد. به همین دلیل است که باید دسته بندی هارا به صورت هوشمندانه و بصورت موارد کلی ایجاد کنید.

بهینه‌سازی ساختار سایت از مسائل مهم سئو است که هم به موتورهای جستجو و هم به کاربران سایت کمک می‌کند. در یک ساختار بهینه همه محصولات یا موضوعات محتواهای سایت به راحتی با کمتر از سه کلیک در اختیار کاربران قرار دارد. در صورتی که ساختار وب سایت بهینه نباشد، کاربران زیادی نمی‌توانند سایت شما را تحمل کرده و سریع آن را ترک می‌کنند. معمولا در بالای هرم صفحه اصلی سپس در سطح بعدی چند بخش یا دسته‌بندی اصلی قرار می‌گیرد، در ادامه زیر دسته ها و در آخر صفحات و پست‌های تکی قرار می گیرد. این ساختار به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند به آسانی به اطلاعات سایت دسترسی پیدا کنند و تجربه بهتری را برای کاربران فراهم کرده و به بهبود سئو سایت کمک می‌کند.

لینک‌های داخلی برای ساختار سایت مثل گوشت‌هایی هستند که در ساختار استخوان‌های بدن شکل گرفته‌اند. لینک‌های داخلی نه تنها به کاربران کمک می‌کنند در صفحات مختلف سایت شما بگردند، بلکه ساختار آن را برای خزنده‌های موتور جستجو مشخص کرده و اعتبار صفحات را بین یکدیگر منتقل می‌کنند. البته برای لینک سازی داخلی خیلی آن را پیچیده نکنید؛ کافی است برای هر صفحه تعدادی لینک به صفحات دیگر در نظر بگیرید، به صورتی که در نهایت همه صفحات به همدیگر مرتبط باشند. روشی که ساختار سایت بر اساس آن طراحی‌شده، سرنخ‌های خوبی در مورد محل قرارگیری محتواهای مهم سایت به گوگل می‌دهد. همچنین گوگل و دیگر موتورهای جستجو از طریق ساختار سایت می‌توانند موضوع سایت و آنچه که می‌فروشد را بفهمند. ربات‌های گوگل از طریق لینک‌های داخلی و خارجی صفحات مختلف سایت‌ها را خزش می‌کنند، بدین ترتیب آن‌ها می‌توانند ارتباط صفحات با یکدیگر و موضوع آن‌ها را تشخیص دهند.

هنگام برنامه ریزی سایت خود، باید به دقت به نحوه دسته بندی صفحات خود فکر کنید. از آنجایی که Google به طور خودکار لینک های سایت را تولید می کند، هیچ راهی مستقیم برای بهینه سازی برای آنها وجود ندارد. معماری و طراحی وب سایت به نحوه چیدمان صفحات یک وب سایت در رابطه با یکدیگر اشاره دارد. استفاده از javascript و flash ممکن است در خزش منوها توسط ربات‌های موتور جستجو مشکل ایجاد کند. همچنین، شرکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های مشارکتی، از جمله مهمترین روش‌های لینک سازی است. حتی در ارتباط با لینک‌های خارجی، اطمینان حاصل کنید که لینک‌ها به صورت طبیعی درون متن‌ها (contextual) و از سایت‌های با اعتبار و ارتباط مستقیم با حوزه شما آمده باشند.

در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم تا به شما 7 راه آسان برای بهبود ساختار سایت معرفی کنیم. اگر به دنبال موفقیت در مسیر کسب و کار خود هستید این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله ما هر آنچه که برای ارتقای رتبه با بهبود ساختار سایت نیاز داشتید را به شما آموزش داده ایم. الان وقت آن رسیده است که از این نکات استفاده کرده و باعث شوید که هم تعداد بیشتری از کاربرانتان به سایت شما مراجعه کنند و هم آنها در مدت بیشتری در سایت شما حضور داشته باشند. از سوی دیگر با به کارگیری 4 گام بهبود ساختار سایت، می‌توانید رتبه خود را در گوگل بهبود ببخشید و به کسب‌وکارتان توسعه بدهید. برای اینکه رتبه خوبی بگیری، باید محتوای صفحت با هدف جستجوی کاربرا همخوانی داشته باشه.

بهترین راه برای بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو، استفاده از روش‌ های سالم، مانند بهینه ‌سازی محتوا و صفحات وب، ساخت لینک‌ های با کیفیت و بهبود ساختار سایت است. در واقع، بهترین راه برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو این است که به محتوا و کیفیت سایت خود توجه کنید و سعی کنید به کاربران خود ارزش افزوده بدهید. سئو داخلی (On-Page SEO) به بهینه‌ سازی محتوای صفحه اصلی ‌سایت گفته می ‌شود. این عملیات شامل بهینه‌ سازی عنوان، توضیحات متا تگ ها، استفاده از کلمات کلیدی، ساختاردهی محتوا و غیره است. با بهینه کردن صفحه اصلی وبسایت، می‌ توانید رتبه ‌سایت خود را در نتایج جستجو بهبود دهید. به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است و نیاز به صبر، تلاش و به روز ماندن دارد.

به همین دلیل در طراحی این نوع ساختار، توجه ویژه‌ای به نیازهای کاربران و نوع محتوای ارائه شده داشته باشیم. صفحه اصلی سایت مهمترین صفحه در سایت است و احتمالا کاربران زیادی سری به صفحه اصلی می رنند. در صفحه اصلی باید دقت کنید که لینک‌های زیادی به سایر صفحات ندهید و در تمام بخش های سایت قابل دسترسی باشد. در صفحه اصلی باید کاربران را به صفحات مهم مانند صفحه خدمات و سرویسها، محصولات پرفروش، جدیدترین محصولات، وبلاگ و… ارسال کنید. موتورهای جستجو خط تیره را به‌عنوان جداکننده کلمات تشخیص می‌دهند و به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند مفاهیم موجود در URL را راحتتر شناسایی کنند.

ما در SEO Solution متخصص در ارائه راهکارهای جامع بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) هستیم. با سال‌ها تجربه و تیمی از کارشناسان حرفه‌ای، هدف ما افزایش رتبه وب‌سایت شما در نتایج جستجو و بهبود ترافیک طبیعی آن است. حتی اگر وب‌سایت شما یک میلیون صفحه داشته باشد، ساختار سایت باید به کاربران اجازه دهد که از صفحه اصلی شروع کنند و با سه تا چهار کلیک به هر صفحه پایان دهند. برای انجام این کار، یک ناوبری سطح بالا طراحی کنید که می تواند کاربران را به دسته های اصلی وب سایت شما هدایت کند. سپس، از هر یک از صفحات دسته‌ بندی اصلی وب‌ سایت‌ تان، مطمئن شوید که می‌ توانند بر روی تمام صفحات زیر مجموعه کلیک کنند. در نهایت، اگه می‌خوای توی نتایج جستجوی ارگانیک عملکرد بهتری داشته باشی، نباید سئوی خارجی رو نادیده بگیری.

به یاد داشته باشید که بهینه سازی موبایل فقط درباره رضایت گوگل نیست، بلکه درباره ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران موبایل است. با توجه به اینکه بیش از نیمی از ترافیک وب از طریق دستگاه های موبایل صورت می گیرد، سرمایه گذاری در این زمینه می تواند تأثیر قابل توجهی بر موفقیت کلی کسب و کار آنلاین شما داشته باشد. افزایش سرعت سایت نه تنها به بهبود رتبه شما در گوگل کمک می کند، بلکه تجربه کاربری را نیز بهبود می بخشد و می تواند منجر به افزایش نرخ تبدیل و وفاداری مشتریان شود. پس سرمایه گذاری در این زمینه می تواند بازگشت سرمایه قابل توجهی برای کسب و کار شما داشته باشد. به عبارتی دیگر شما نباید تنها به اضافه کردن پیوند و لینک به مقالات خود اهمیت بدهید بلکه باید برای نحوه قرارگیری آنها نیز استراتژی داشته باشید. برای اینکه صفحات سایتت توی نتایج جستجو بهتر دیده بشن، باید تگ‌های عنوان، متا تگ‌ها و محتوای صفحات رو بهینه کنی.

در طراحی منوها باید مراقب باشید عمق آن‌ها را زیاد نکنید؛ یعنی صفحات سایت به خصوص صفحات مهم آن در لایه‌های خیلی پایین منوها قرار نگیرند. در حالت بهینه برای رسیدن به هر صفحه نباید بیشتر از سه کلیک روی منوها نیاز باشد. محتوای باکیفیت نه تنها به کاربران ارزش افزوده می‌دهد بلکه جذب موتورهای جستجو را نیز تسهیل می‌کند. با محتوای باکیفیت، سایت شما به عنوان منبع اطلاعات معتبر و قابل اعتماد شناخته می‌شود. همانطور که فهمیدید داشتن معماری وب سایت واضح و منسجم برای بهینه سازی سایت و افزایش ورودی های ارگانیک تاثیرگذار است. ایجاد نقشه سایت XML یکی از بهترین راه ها برای کمک به موتورهای جستجو برای کراول وب سایت شما است.

این فرآیند شامل پیدا کردن، دسته‌بندی و اولویت‌بندی کلمات کلیدی هست تا بتونی بهترین استراتژی ممکن رو برای محتوای سایتت بسازی. بااین‌حال، انجام بررسی‌های کوچک‌تر به‌صورت فصلی یا هر زمان که تغییرات قابل‌توجهی در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید، مانند افزودن محتوای جدید، تغییر تم‌ها، یا تغییر ساختار سایت نیز مفید است. بررسی منظم به شما کمک می‌کند تا با بهترین شیوه‌های سئو و تغییرات الگوریتم به‌روز بمانید و اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما در رتبه‌بندی‌های جستجو رقابتی باقی می‌ماند. این افزونه یک ابزار تجزیه‌وتحلیل سئو را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد یک چک لیست کامل سئوی وب‌سایت را در داشبورد وردپرس خود انجام دهید. این سایت شما را رصد می‌کند و مسائل مهم را برجسته می‌کند، و سپس بینش‌های عملی ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند ترافیک ارگانیک و رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود را افزایش دهید.

اکنون زمان آن رسیده است که آنچه را که در اینجا آموخته‌اید عملی کنید و از مزایای یک معماری وب‌سایت سازمان‌یافته استفاده کنید. علاوه بر این، باید لینک های داخلی خود را در متن انکر با کلید واژه جاسازی کنید. به احتمال زیاد، شما در حال حاضر درک خوبی از نحوه گروه بندی محصولات و محتوا با هم دارید. همه ما می دانیم که یک معماری سایت گیج کننده می تواند بسیار خسته کننده باشد. بازدیدکنندگان بیشتری با حذف هر چه بیشتر اصطکاک، به سایت شما تبدیل می‌شوند و به سایت شما پیوند می‌دهند. یک سیستم منظم از لینک های داخلی مسیرهایی را برای انتقال ارزش لینک از یک صفحه به صفحه دیگر ایجاد می کند.

با استفاده از AIOSEO می‌توانید متاتگ‌ها را به هر پست وبلاگ یا صفحه فرود اضافه کنید. به‌سادگی به سمت جعبه متا “AIOSEO Settings” در ویرایشگر وردپرس خود بروید و عنوان و توضیحات خود را اضافه کنید. متاتگ‌ها تکه‌هایی از کد HTML هستند که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کنند تا محتوای یک صفحه را درک کنند و به آن امکان می‌دهد برای جستجوهای مرتبط رتبه‌بندی کند. انواع مختلفی از متاتگ‌ها وجود دارد، اما دو مهم‌ترین آنها تگ عنوان و توضیحات متا هستند. چک لیست سئو یک ارزیابی جامع از عملکرد بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) وب‌سایت است. هدف از چک لیست سئو شناسایی نقاط قوت، ضعف و فرصت‌های بهبود به‌منظور افزایش دید سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است.

گوگل وقتی سایتتو می‌خزه (crawl می‌کنه)، ممکنه با یه سری خطاها مواجه بشه که نمی‌تونه به همه صفحات دسترسی پیدا کنه. این خطاها، که بهشون Crawl Errors گفته می‌شه، اگه رفع نشن، می‌تونن روی رتبه سایتت اثر منفی بذارن. این سوالات می‌تونن ایده‌های خیلی خوبی برای نوشتن محتوا یا حتی ساختن یه بخش FAQ (سوالات پرتکرار) روی سایتت باشن که هم نیازهای کاربر رو برطرف کنه و هم به سئو کمک کنه. اگر وب‌سایت شما برای موبایل بهینه نشده است، می‌توانید قالب وب‌سایت خود را تغییر دهید و یک قالب وردپرس واکنش‌گرا انتخاب کنید. راهنمای ما را در مورد نحوه تغییر درستتم وردپرس خود ببینید تا هیچ داده یا ترافیکی را از دست ندهید. برای شناسایی لینک‌های معیوب توصیه می‌کنیم از افزونه Broken Link Checker توسط AIOSEO استفاده کنید.

ناوبری وجهی به ناوبری اشاره دارد که به کاربران امکان می دهد نتایج را بر اساس ویژگی ها و معیارهای زیادی مرتب، فیلتر و محدود کنند. برای درک این موضوع در زمینه بهبود معماری سایت، وب سایت دیجی کالا را در نظر بگیرید. صفحات دسته بندی اغلب صفحات هاب طبیعی می سازند، زیرا اغلب دارای اعتبار لینک سازی طبیعی زیادی هستند. نکته کلیدی این است که صفحات دسته بندی خود را با اطلاعات اضافی مانند پست ها یا محصولات تقویت کنید. هر صفحه مهم مرتبطی که به بازدیدکننده شما کمک کند، همیشه کاندیدهای خوبی برای لینک دادن است.

سئو تکنیکال به جنبه های فنی بهینه سازی وب سایت می پردازد که می تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد سایت در موتورهای جستجو داشته باشد. این بخش از سئو اغلب نادیده گرفته می شود، اما برای موفقیت کلی استراتژی سئو شما بسیار حیاتی است. هدف شما باید ایجاد یک پروفایل لینک طبیعی و با کیفیت باشد که به مرور زمان رشد می کند. با تمرکز بر تولید محتوای با ارزش و ایجاد روابط واقعی در صنعت خود، می توانید یک استراتژی لینک سازی پایدار و موثر ایجاد کنید که به بهبود رتبه سایت شما در گوگل کمک خواهد کرد. استفاده از Schema Markup می تواند به گوگل کمک کند تا محتوای شما را بهتر درک کند و ممکن است منجر به نمایش Rich Snippets در نتایج جستجوی موبایل شود.

یعنی می‌تونی سایت‌هایی رو پیدا کنی که به سایت‌های مشابه تو اعتماد کردن و احتمالاً می‌تونن به تو هم لینک بدن. پس برای تقویت سئوی خارجی سایتت، مطمئن شو که به این جنبه‌ها هم توجه می‌کنی و برنامه‌ریزی دقیق داری. ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Semrush می‌تونن بهت کمک کنن که بررسی کنی کدوم تصاویر Alt Text ندارن و باید بهشون اضافه بشه. برای بررسی اینکه کجاها ریدایرکت 302 به کار برده شده، می‌تونی از ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Ahrefs استفاده کنی. تو این مقاله یه چک‌لیست کامل و حرفه‌ای برای SEO آماده کردیم تا بتونی عملکرد سایتت رو بهبود بدی. پیوند معیوب یا پیوند مرده زمانی اتفاق می‌افتد که پیوند به صفحه‌ای اشاره کند که دیگر در آن URL وجود ندارد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری