تکنیک های سئو برای مبتدیان
آموزش سئو برای مبتدیان + 9 مرحله اصلی در سئو وینت
هک شدن سایت رتبه های آن را کاهش می دهد و تاریخچه بدی از سوی گوگل برای آن ثبت می شود. در مقابل، امنیت سایت می تواند امتیازی مثبت از گوگل کسب کند؛ ضمن اینکه، اعتبار سایت را نیز در نظر کاربران افزایش می دهد. با سفارش طراحی سایت و کمک گرفتن از افراد متخصص می توانید امنیت سایت را تضمین کنید. از مهم ترین اصول سئو در تولید محتوا، جستجوی مباحث جذاب و محبوب است. با توجه به زمینه کاری خود و به منظور جذب مشتری هدف، موضوعاتی محبوب را در وبلاگ خود منتشر کنید.
در ابتدا، موتورهای جستجو نسبتاً ناکارآمد بودند، زیرا آنها فقط می توانستند صفحات حاوی کلمات کلیدی خاص را جستجو کنند. موتورهای جستجو در طول زمان تکامل یافته اند و اکنون آنقدر پیچیده هستند که از صدها عامل در الگوریتم های جستجوی خود استفاده کنند. ببینید، برای ورود به سئو سیاه به اعصاب زیادی نیاز دارید و باید آموزش های ویژه سئو را پشت سر بگذارید و بدانید کجا و چه کاری باید انجام دهید تا وب سایت خود در صفحه اول گوگل ظاهر شود. انجام اقدامات سئو کلاه سیاه کار آسانی نیست و باید یک متخصص کامل باشید و اگر مقالات سئوی شما در جایی پست شود، گوگل قطعا شما را مجازات خواهد کرد. در سئو کلاه سیاه اولین اشتباه آخرین اشتباه شماست پس اگر تجربه زیادی در سئو ندارید سراغ سئو کلاه سیاه نروید. تو گوگل “دیجیتال مارکتنیگ” رو سرچ میکنی یه سری سایت میاره و هر نتیجه گوگل رو میزنی و وارد سایت میشی.
شرکت ها معمولاً کارشناسان بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را برای اجرای چنین استراتژی هایی برای افزایش ترافیک ارگانیک استخدام می کنند. ترافیک ارگانیک به طور طبیعی وارد وب سایت می شود و به عنوان ابتکارات PPC یا پرداخت به ازائ کلیک شناخته نمی شود. شغل سئو یا فعالیت بهعنوان کارشناس و مدیر سئو، تعریف اولیه سادهای دارد. شغل سئو چیست؟ بهطور خلاصه کارشناس سئو فردی حرفهای است که به وبسایتها کمک میکند در صفحه نتایج موتورها جستوجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشند. آنها این کار را با بهینهسازی محتوا، ساختار و عناصر فنی وبسایت و بسیاری تکنیکهای دیگر برای کلمات کلیدی مرتبط انجام میدهند. عنوان صفحه و توضیحات متا به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحات شما را درک کنند.
شما میتوانید با تحلیل وبسایت و رقبا، استراتژیهای مناسب برای بهبود رتبه و افزایش ترافیک ارگانیک را به آنها پیشنهاد دهید. همچنین، میتوانید به عنوان کارشناس یا کارآموز سئو در شرکتها و سازمانها استخدام شوید و بعد از کسب تجربه، مسئولیت بهینهسازی وبسایت و نظارت بر عملکرد آن را بر عهده بگیرید. از جمعآوری دادهها گرفته تا بهینهسازی ساختار سایت و تولید محتوای هدفمند، همه اینها پایههایی هستن که میتونی روش یه استراتژی سئوی قوی بسازی. این اولین قدم از مسیر یادگیری سئو بود، و حالا که این مباحث رو یاد گرفتی، میتونی مطمئن باشی که پایههای خوبی برای کار با سئو داری. وبلاگنویسان میتوانند از سئو برای افزایش تعداد خوانندگان وبلاگ خود استفاده کنند. با تولید محتوای باکیفیت و بهینهسازی آن برای موتورهای جستجو، میتوانند در رتبههای بالاتر نتایج جستجو قرار بگیرند و ورودی بیشتری به وبلاگ خود جذب کنند.
اگه URL توی گوگل نیست، روی دکمه “Test Live URL” کلیک کن تا یه گزارش تشخیصی بگیری. اگه با یه ابزار سئو، خزش سایت رو انجام داده باشی (مثل مرحله اول)، باید مشکلات اصلی که ممکنه جلوی ایندکس شدن رو بگیرن، بهت نشون بده. اما باید بدونی که گوگل داره به نوع جدیدی از آنالیتیکس به نام GA4 منتقل میشه. اگر نمیدونی کدوم رو نصب کنی، پیشنهاد میکنم هم گوگل آنالیتیکس قدیمی (یونیورسال) رو نصب کنی و هم GA4، تا وقتی که گوگل کاملاً نسخه قدیمی رو کنار بذاره. سئو واقعاً سخت نیست، ولی برای مسلط شدن به بخشهای پیشرفتهترش زمان میبره.
این افراد میتوانند صاحبان وب سایت، وبلاگ نویسان، بازاریابان دیجیتال، نویسندگان محتوا، صاحبان مشاغل و افراد علاقهمندی که میخواهند به عنوان متخصص سئو فعالیت کنند، باشند. در این مقاله، شما با اصول و مبانی سئو، تکنیک های سئو on-page و off-page، و ابزارهای سئو آشنا خواهید شد. با مطالعه این مقاله، شما می توانید به تنهایی وب سایت خود را بهینه سازی کنید و رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. سئو شامل قوانین و اصولی است که برای کسب رتبه های برتر در نتایج گوگل حائز اهمیت است. تکنیک های سئو در سایت می تواند به نتایج مثبتی چون جلب توجه کاربران هدف، جذب ورودی ارگانیک و در نهایت رشد چند برابری فروش منتهی شود. دستیابی به این اهداف مستلزم دانش شما به مبانی سئو و تعیین یک استراتژی هدفمند برای پیاده سازی آن است.
شرکت سئو24 ، یکی از زیرمجموعههای شرکت وب 24، در حوزه طراحی و بهینهسازی سایت، بازاریابی اینترنتی و طراحی نرمافزارهای تحت وب، فعالیت میکند. این شرکت با هدف ترویج و ارتقای سطح آگاهی درباره سئو و بهینهسازی سایت در کشور، به فعالیت در زمینه آموزش این حوزه میپردازد. سئو24 یک شرکت حرفهای و معتبر در زمینه آموزش سئو است که با داشتن یک تیم مجرب و کارآزموده، محتوای آموزشی بسیار باکیفیت در حوزه سئو ارائه میدهد. این شرکت سعی دارد با ارائه اطلاعات مفید و جدید به افراد علاقهمند کمک کند که در زمینه سئو به مهارتهای لازم برسند. در این دوره ما با طراحی سایت و زبان های html و css آشنا میشویم که پایه و اساس توسعه وب سایت ها هستند و با استفاده از این زبان ها شروع به ساخت وب سایت های مدرن و جذاب خواهیم کرد.
تصاویر میتوانند راهی عالی برای افزودن جذابیت بصری به وبسایت شما و بهبود سئوی شما باشند. هنگام بهینهسازی تصاویر، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مرتبط را در متن جایگزین (alt) و نام فایلها قرار دهید. هنگامیکه وبسایت شما به راحتی قابل پیمایش است، سریع لود میشود و اطلاعات ارزشمندی را ارائه میدهد، کاربران بیشتر احتمال دارد که در آن بمانند. درنتیجه صفحات بیشتری را باز میکنند و اقدامات دلخواه شما را انجام میدهند (خرید، ثبتنام در خبرنامه یا حتی پر کردن یک فرم و …). افزایش ترافیک وبسایت بدون شک یک دستاورد مهم است، اما این تنها بخشی از معادله موفقیت SEO خواهد بود.
اهمیت بک لینک ها آنچنان زیاد است که ما یک فصل را به آن اختصاص داده ایم. ابزارهای زیادی برای تست سرعت صفحات شما وجود دارد و شناخته شده ترین آن ها Google PageSpeed Insights می باشد. این ابزار توسط گوگل ساخته شده است بنابراین کاملا قابل اعتماد است. با وارد کردن آدرس سایت خود در این سایت، عملیات تحلیل شروع می شود و نهایتا نمره ای از ۱۰۰ به شما داده می شود. بسیاری از وبمستران تصور می کنند لینک دادن به سایت های دیگر باعث ضربه خوردن آن ها می شود اما چنین چیزی در هیچ تحقیقی اثبات نشده است بلکه برعکس آن صادق است!
خلاصه این که اگر برنامهای برای موفقیت وب سایتتان دارید، به سئو نیاز دارید. برخی جنبههای سئو پیچیده است ولی بیشتر وقت ها بر اساس عقل سلیم و استفاده از چند تکنیک برتر، با موفقیت عمل خواهید کرد. اگر میخواهید سئو را بیاموزید، باید برای یک کار تحلیلی، تکنیکی و مبتکرانه آمادگی داشته باشید. تکنیک های زیاد با اهداف متفاوت وجود دارند، با این حال، نکته اصلی این است که در میان بالاترین نتایج در جستجوی ارگانیک باقی بمانید. نمو مارکتینگ یک آژانس خلاق و متخصص در زمینه بازاریابی و سئو میباشد که در شیراز مستقر است.
در اینجا دقیقاً نحوه استفاده از Reddit برای تحقیق کلمات کلیدی آورده شده است، پس ابتدا به Reddit بروید. اگر قبلاً یک subreddit را میشناسید که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند، مستقیماً به آنجا بروید. مفهوم پیوند داخلی شامل ایجاد پیوندهایی از صفحه محتوای شما به صفحاتی در سایت شما است که موضوع آنها با موضوع صفحه فعلی مرتبط است. این امر به مخاطب این امکان را می دهد که مستقیماً وارد این صفحات شده و مطالب آنها را مطالعه کند که از نظر رتبه در ترافیک سایت و زمان ماندگاری مخاطب در سایت بسیار مهم است. هنگامی که کاربر عبارتی را در موتور جستجو وارد می کند، موتور جستجو سایت هایی را فهرست می کند که حاوی آن عبارت هستند.
با اینکه اکثر متخصصان سئو اطمینان دارند که تکنیک های کلاه سفید باید تکنیک های مورد استفاده همه باشند اما اعتبار برخی از این تکنیک ها مانند لینک سازی محل بحث است. لینکهای شکسته نه تنها تجربه کاربری بدی ایجاد میکنند، بلکه میتوانند تأثیر منفی بر سئو وبسایت شما داشته باشند. برای شناسایی و اصلاح لینکهای شکسته، از ابزارهایی مانند Google Search Console یا ابزارهای آنلاین مانند Screaming Frog استفاده کنید. پس از شناسایی لینکهای شکسته، میتوانید آنها را اصلاح کنید یا به صفحات مرتبط و فعال هدایت کنید (ریدایرکت 301). این اقدام به بهبود تجربه کاربری و حفظ ارزش سئو کمک شایانی خواهد کرد.
قدم اول برای این کار پیدا کردن seed keywords یا کلیدواژه های هسته ای است. این کلیدواژه ها هسته اصلی برای دیگر کلیدواژه ها هستند بنابراین باید از آنجا شروع کنید. به طور مثال اگر یک وبلاگ در مورد قهوه دارید کلیدواژه های هسته ای شما چیز هایی مانند «قهوه» «دانه های قهوه» «قهوه ساز» «اسپرسو» و امثال آن می باشد. پیاده سازی کش می تواند امتیازات LCP شما را به خصوص برای وب سایت های پویا به طرز چشمگیری بهبود بخشد. هنگامی که کلمات کلیدی خود را اضافه کردید، با رچ راجع به کلمه کلیدی مدنظرتان PAA مربوطه را چک کنید و از این سوال ها در متن خود استفاده کنید. می توانید از کپی از این تبلیغات استفاده کنید تا برچسب های عنوان و توضیحات خود را جذاب تر کنید.
همانطور که می بینید آخرین مورد که یک کلیدواژه دُم بلند یا long-tail است خاص تر بوده و طولانی تر است. محور conversion (به معنی «تبدیل») به میزان تبدیل کاربران به مشتری اشاره می کند که در کلیدواژه های دم بلند بیشتر است. چرا؟ به دلیل اینکه چنین افرادی که به دنبال یک چیز خاص هستند معمولا تحقیقات خود را انجام داده اند و احتمال خرید بیشتری دارند. البته عیب این روش این است که حجم جست و جو ها (محور search volume) بسیار پایین تر است. حالا که می دانیم کلیدواژه ها اهمیت بالایی دارند باید بدانیم چطور می شود آن ها را پیدا کرد.
همچنین در طول دوره مواردی را برای بهبود بهینه سازی سایت خود فرا خواهیم گرفت و با ترفندها و تکنیکهای مورد نیاز علاوه بر ساخت صفحات، مسائل مربوط به سئو این کدها را نیز فراخواهیم گرفت. یکی از تکنیک های مهمی که باعث کاهش نرخ پرش شده و البته به دلایل دیگر قدرت سئو سایتتان را افزایش میدهد، لینک سازی داخلی میان محتواهاست. این یعنی زمانی که از محتواهای مرتبط سایت خودتان به یکدیگر لینک بدهید؛ کاربر را میان آن سرگرم کرده و البته ربات های گوگل را هم به بررسی بقیه بخش های سایتتان دعوت میکنید. اگر با لینک سازی داخلی آشنایی خیلی زیادی ندارید، حتما مقاله آن را در فرین آکادمی خوانده و تکنیک هایش را یاد بگیرید. استفاده از ابزارهای حرفه ای مانند SEMrush، Ahrefs و Moz به شما کمک می کند تا تحلیل عمیق تری از عملکرد SEO وب سایت خود داشته باشید.
در تمام مطالعات و حتی تحلیل های شخصی خودم، بزرگترین عامل کُند شدن صفحات استفاده از تصاویر بزرگ بوده است. زمانی که از HTTP استفاده می کنید، تعاملات بین شما و سرور یک سایت رمزنگاری نمی شود بنابراین اگر فردی بین سیستم شما و سرور سایت مورد نظر باشد می تواند به داده های رد و بدل شده دسترسی کامل داشته باشد. یکی از این افراد همان ISP یا شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت است (شرکت هایی مانند مخابرات، شاتل، صبانت و غیره). انتشار پست جدید به شما کمک می کند که به کاربران خود اعلام کنید پست مورد نظر دچار تغییرات اساسی شده است و باید آن را دوباره مطالعه کنند. بسیاری از متخصصین حوزه سئو اعتقاد دارند طول محتوای شما بر سئوی آن مطلب تاثیرگذار است. یکی از تحقیقاتی که توسط مجموعه backlinko انجام شده است نشان می دهد که مطالبی با حدود ۲۰۰۰ واژه رتبه گیری بهتری دارند.
اما اگر تخصص و زمان کافی ندارید، بهتر است از یک متخصص سئو یا یک شرکت حرفهای برای بهبود سئوی سایت خود کمک بگیرید. برای بهینهسازی محتوا، ابتدا محتوای باکیفیت و مرتبط با کلیدواژههای هدف تولید کنید. از کلیدواژهها به صورت طبیعی در عناوین، سرصفحهها و متن اصلی استفاده کنید. همچنین متا تگها و توضیحات متا را بهینهسازی کنید و از تصاویر و ویدئوها برای افزایش جذابیت محتوا استفاده کنید. با اجرای صحیح تکنیکها و استراتژیهای سئو، میتوانید دیدهشدن سایت خود را افزایش دهید، ترافیک بیشتری جذب کنید، و در نهایت فروش و درآمد خود را افزایش دهید.
موتورهای جستجو میخواهند محتوای مرتبط و باکیفیت را برای هر جستجو به نمایش بگذارند. بنابراین، ایجاد محتوای باکیفیت یکی از مهمترین مراحل در این آموزش سئو است.در اینجا چند نکته برای ایجاد محتوای باکیفیت را بیان کردیم. برای مثال، اگر یک کلمه کلیدی خاص نیت اطلاعاتی دارد (با علامت “I” نشان داده شده است)، بهتر است آن را در یک پست وبلاگ یا نوع دیگری از محتوا که به آموزش و اطلاعاتدهی اختصاص دارد قرار دهید. اگر وب سایت های معتبر با anchor text مناسب به شما بک لینک بدهند، در رتبه گیری شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. البته به هیچ عنوان نباید سعی کنید لینک هایی پُر از کلیدواژه را با نام خودتان منتشر کنید یا اینکه بخواهید روی یک دسته خاص از لینک ها تمرکز کنید.
موتورهای جستجو زمانی توسط کاربران اینترنت استفاده میشوند که آن ها دارند دنبال چیزی میگردند و شما میخواهید همان چیزی باشید که آن ها دنبالش هستند. اهمیتی ندارد شما در کجا محصولتان را میفروشید، سرویستان را اراده میکنید، بلاگ مینویسید یا هر چیز دیگر. موتورهای جستجو مثل کتابدارانی هستند که به شما کمک میکنند تا کتاب مورد نظرتان را پیدا کنید. برای انجام این کار، موتورهای جستجو از رباتهایی به نام «خزنده» استفاده میکنند. این خزندهها مثل مورچههایی هستند که در تمام صفحات وب میچرخند و اطلاعات آنها را جمعآوری میکنند.
اما به لطف این الگوریتم جدید، گوگل اکنون می تواند موضوع صفحه شما را درک کند. توانایی موتورهای جستجو برای درک موضوعات، سئوی معنایی نامیده می شود. در مورد سئو سایت های انگلیسی، می توانید ابتدا با گذراندن آموزش سئو و انجام آن به زبان خارجی، سایت های خارجی را برای خود یا کارفرمای خود سئو کنید. سئو سایت های خارجی از این جهت مهم است که بسیاری از کاربران به زبان انگلیسی جستجو می کنند و سئوی مناسب می تواند ترافیک خوبی را برای سایت شما به ارمغان بیاورد. وب سایت نیل پتل احتمالا اکثر متخصصان سئو نام نیل پنل را شنیده اند.
تحلیل رقبا به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف استراتژیهای سئو خود را شناسایی کنید و بهبودهای لازم را اعمال کنید. خیر، HTML یک زبان برنامهنویسی نیست بلکه یک زبان نشانه گذاری (markup language) است که برای توصیف و ساختاردهی محتوای متنی، تصاویر، پیوندها و دیگر المانهای وب استفاده میشود. با داشتن پشتکار و تمرین مداوم، می توان HTML و CSS را در یک بازه زمانی کوتاه یاد گرفت و به عنوان دو ابزار اساسی توسعه وب از آنها استفاده کرد. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد.
با افزودن یک تگ به یک صفحه و کلیک کاربر روی آن، تمام پست های مرتبط با تگ نمایش داده می شود. این ویژگی با افزایش dwell time، ترافیک سایت را بالا برده و نقش مثبتی در بهبود سئوی سایت دارد. با شناخت مخاطبان هدف خود، در گام بعدی باید به این پرسش پاسخ دهید که مخاطبان شما در جستجوی چه مطالبی در سایت تان هستند. با تحقیق کلمه کلیدی می توانید علاوه بر پاسخ به نیاز کاربران، شانس خود را برای رنک گرفتن در گوگل افزایش دهید. متا دیسکریپشن باید یه دلیل جذاب برای کاربر ایجاد کنه که روی نتیجه کلیک کنه. یه راه ساده برای این کار استفاده از کلمات کلیدی مهم توی دیسکریپشنه.
علاوه بر لینکسازی داخلی، میتوانید به ایجاد لینکهای خارجی از وبسایتهای معتبر بپردازید. این کار میتواند شامل انتشار مقالات مهمان، همکاری با وبلاگنویسان و به اشتراکگذاری محتوای خود در شبکههای اجتماعی باشد. همچنین، میتوانید در انجمنها و گروههای مرتبط با حوزه کاری خود فعال باشید و با قرار دادن لینکهای طبیعی و مرتبط، به افزایش اعتبار صفحات کماعتبار کمک کنید. این روشها نهتنها به بهبود رتبهبندی صفحات شما کمک میکند، بلکه اعتبار کل وبسایت شما را نیز افزایش میدهد. سئو توسط افراد و مشاغل از طریق اینترنت برای افزایش دید و محتوای وب سایت ها و در نتیجه گسترش تجارت استفاده می شود.
ممکنه کسبوکارهایی که در دنیای واقعی رقیب محسوب میشن، توی فضای جستجوی آنلاین باهات رقابت نداشته باشن. ابزارهایی مثل Domain Analysis میتونن کمکت کنن تا رقبای واقعی آنلاین خودت رو شناسایی کنی. بهترین راه برای این کار اینه که وقتی کاربر وارد صفحت میشه، دیگه نیازی نداشته باشه بره و روی یه نتیجه دیگه توی گوگل کلیک کنه. میتونی با استفاده از "کلمات کلیدی پایه" (seed keywords) توی ابزار تحقیق کلمات کلیدی، یه لیست از کلمات هدف تهیه کنی. در حالی که راهنماهای وب مستر از یک موتور جستجو به دیگری تفاوت دارد، اصول اولیه سئو زیربنایی یکسان دارد؛ تلاش نکنید موتورهای جستجو را گول بزنید. اگر در نهایت برای کمک به سراغ متخصص رفتید، باید بدانید آژانس ها و مشاورین زیادی “خدمات سئو” ارائه می دهند اما ممکن است از نظر کیفیت تفاوت داشته باشند.
بدون شک یکی از قدرتمندترین ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو سایت، ابزار ahrefs است. با استفاده از این ابزار می توانید اطلاعاتی مانند بک لینک رقبا، تجزیه و تحلیل دقیق و کامل کلمات کلیدی که بسیار مورد تقاضای کاربران است را به دست آورید. نسخه رایگان این ابزار اطلاعات کلی را در اختیار شما قرار می دهد اما در نسخه پولی این ابزار به تمامی قسمت های این سایت دسترسی کامل خواهید داشت. جریمه های سایت و پنالتی سایت، جریمه مستقیم گوگل برای سایت شما نیست. اگر هر صفحه و کلمات کلیدی سایت خود را به اشتباه انجام دهید، گوگل فقط “تاکید میکنم، فقط” آن صفحه و کلمه کلیدی شما را جریمه می کند.
جدا از دسته بندی هایی مانند لینک داخلی و خارجی یا لینک عادی و لینک nofollow، فاکتورهای زیادی وجود دارند که بر اساس آن ها اعتبار منتقل شده از طریق دو بک لینک متفاوت خواهد بود. چیزی به نام کلیدواژه LSI وجود ندارد اما بسیاری از کاربران تصور می کنند چنین چیزی وجود دارد. به زبان ساده کلیدواژه LSI یعنی ابتدا کلیدواژه ای را پیدا کنیم و سپس کلیدواژه های مرتبط با آن و کلمات هم معنی آن را در سر تا سر مطالب خود پراکنده سازید. کلمه LSI مخفف latent semantic indexing می باشد اما کاری که توضیح دادم هیچ ربطی به الگوریتم latent semantic indexing ندارد. پیروی از چنین روشی متن شما را مصنوعی کرده و رضایت کاربران را کاهش می دهد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/